Monday, April 26, 2010

Innalhamdalillahi nahmaduhu

Innalhamdalillahi nahmaduhu wanasta’iinuhu wanastaghfiruhu Wana’udzubiillah minsyurruri ‘anfusinaa waminsayyi’ati ‘amaalinnaa Manyahdihillah falah mudhillalah Wa man yudhlil falaa haadiyalah Wa asyhadu allaa ilaaha illallaah wahdahu laa syariikalah wa asyhadu anna muhammadan ‘abduhu wa rasuuluh.

[Segala puji bagi Allah yang hanya kepadaNya kami memuji, memohon pertolongan, dan mohon keampunan. Kami berlindung kepadaNya dari kekejian diri dan kejahatan amalan kami. Barang siapa yang diberi petunjuk oleh Allah maka tidak ada yang dapat menyesatkan, dan barang siapa yang tersesat dari jalanNya maka tidak ada yang dapat memberinya petunjuk. Dan aku bersaksi bahwa tiada sembahan yang berhak disembah melainkan Allah saja, yang tiada sekutu bagiNya. Dan aku bersaksi bahwa Muhammad adalah hambaNya dan RasulNya]


ALHAMDULILLAH...masih kita yang statusnya hamba, diberikan nikmat iman dan islam serta nikmat umur dan kefahaman sehingga ketika ini kita masih diberi kesempatan untuk tetap melangsungkan ibadah khusus dan umum, berbuat sesuatu untuk bekal kita di akhirat nanti.
Moga kita sentiasa mendapat hidayah dan taufiqNya. InsyaAllah.

* * *

Bismillah, saya memetik satu keterangan dari kitab
karangan Ibnul Jauzi, Ahkamun Nisa' (m/s 82): bahawa Rasulullah saw pernah menyebut,

"Sungguh ALLAH telah menetapkan rasa cemburu kepada wanita dan mewajibkan berjihad kepada lelaki. Barangsiapa wanita yang sabar (menahan diri dari rasa cemburu) dengan semata-mata mencari pahala di sisi ALLAH, maka dia akan memperoleh pahala, sama dengan pahala orang yang mati syahid."

'Ya ALLAH, padaMU tempat kami menyembah dan memohon pertolongan.. maka bantulah kami di tempat yang kami tak upaya menghadapinya. Sungguhnya, KAU Maha Mengetahui segala yang nyata mahupun sembunyi.'
...

4 comments:

DeeJayHan-Blog said...

kunjung disini comment back me trims .

Hye In said...
This comment has been removed by the author.
Hye In said...

terimaasih yaa

Hye In said...

terimakasih y